Trener radzi

Rozpocznij trening, aby zbudować mięśnie, zrzucić wagę i dać odpocząć stawom podczas pływania.

Pływanie oferuje coś, czego nie robi żadne inne ćwiczenie aerobowe – zdolność do pracy we wszystkich głównych grupach mięśni bez silnego wpływu na układ kostny. Każde kopnięcie i każde pociągnięcie ręki staje się ćwiczeniem oporowym – co jest najlepszym sposobem na zwiększenie ogólnej sprawności, siły, elastyczności i wytrzymałości mięśniowej, umożliwiając ponowne wyrzeźbienie ciała.

Jeśli w dzieciństwie nie uczyłeś się pływać, jest bardzo prawdopodobne, że na myśl o wejściu do wody odczuwasz lekki strach, zakłopotanie. To ma sens; naprawdę trudno jest uczyć się jako dorosłym rzeczy, które dla dzieci w zasadzie nie wymagają pracy (jak dla mnie nauka nowych języków). Ale nie pozwól, aby któraś z tych emocji powstrzymała cię przed byciem najlepszym sobą! Każdy może nauczyć się pływać, nawet po osiągnięciu wieku, w którym byłaby to umiejętność łatwa do zdobycia. Co więcej, każdy powinien nauczyć się pływać, bo to jest niesamowite. Zasadniczo jesteś rybą! Kto nie chce być rybą?

Wygodne przebywanie w wodzie to nie tylko kwestia bezpieczeństwa, ale również poprawy jakości życia. Mógłbym odnieść się do niektórych badań, jak działa terapia wodna, lub jak pływanie wzmacnia mięśnie, lub jak nie obciąża stawów…Poza tym z doświadczenia mogę powiedzieć, że nigdy nie czuję się szczęśliwszy niż kiedy jestem w wodzie. I choć w dzisiejszych czasach łatwiej jest znaleźć studio jogi niż basen, zen, który poczujesz po rozpoczęciu okrążeń, jest o wiele większy niż opanowanie pozycji wrony.

BASEN WIECZYSTA

SENIOR 1

Zaczniesz od podstaw; zaprzyjaźnisz się z nowym otoczeniem, poczujesz komfort w wodzie, zanurzysz głowę, oglądniesz świat z innej perspektywy i zanim  się obejrzysz, zaczniesz pływać! Na początkowym etapie nauki najważniejsza będzie koncentracja na tym, co przekazuje trener. Będziesz zmęczony, ćwiczenia wydają się trudne. Zatrzymaj się gdy coś ci nie wyjdzie,  weź wdech, wykonuj ruchy powoli, nie spiesz się. Pozwól, aby woda cię wspierała, nie walcz!

Nie zniechęcaj się, kiedy zaczniesz się męczyć, zabraknie ci powietrza.  Twoje ciało uczy się zupełnie nowych umiejętności i ćwiczy w zupełnie nowy sposób, więc na pewno odczujesz zmęczenie. Z tego powodu ważne jest, aby robić rzeczy krok po kroku i w odpowiednim tempie.

Nie wstydź się. Wielu dorosłych jest zakłopotanych faktem, że nie potrafią pływać i dlatego unikają pływalni. Więc poklep się po plecach za naukę czegoś, czego wielu dorosłych chciałoby osiągnąć, bo warto! Wejdź do wody, zabierz się za to i baw się dobrze.

BASEN WIECZYSTA

SENIOR 2

W grupie Senior 2 trening nabiera tempa. Koncentrujemy się przede wszystkim na technice w 4 stylach, ale kładziemy również nacisk na budowanie wydolności i siły w wodzie. Technika jednak to podstawa. Tu budujemy Twój styl. Dobra technika przyspieszy pływanie, zmniejszy nakład sił do dystansu.

Trenują z nami dorośli na różnych poziomach umiejętności.Nasze treningi pomagają osiągnąć docelowy poziom sprawności, maksymalizować wydajność, budować pewność siebie, a przede wszystkim poznawać wspaniałych ludzi i dobrze się bawić podczas pływania.

Jeśli trenujesz regularnie, rządzisz swoim ciałem!

Energia

Ćwicząc regularnie przedłużasz sobie młodość i zmniejszasz ryzyko przewlekłych chorób.

Spokój

Systematyczny trening naładuje akumulatory, zlikwiduje napięcia, zwalczy stres.

Zdrowie

Obniżasz ciśnienie krwi, poprawiasz elastyczność naczyń krwionośnych, zwiększa się gęstość kości.

Jeśli nie wiesz, jak pływać i zastanawiasz się nad wyruszeniem w tę podróż, nigdy nie jest za późno. Weź pod uwagę, że nauka pływania to nie tylko kwestia ćwiczeń, to także kwestia bezpieczeństwa.

Na trening przyjdź wyluzowany. Zatrzymaj się na moment w domu, szatni, lub przed samym wejściem do wody. Zapomnij na 45 minut o pracy, problemach, tym czego nie zrobiłeś, zrobiłaś lub co macie jeszcze w planach. Słuchaj trenera i nie wykonuj zbędnych ruchów. Nie siłuj się, nie walcz, staraj się nie wygrywać z samym sobą. Akceptuj zmęczenie, brak oddechu, brak swobody. To cała droga do sukcesu.

Od góry: czepek, najlepiej silikonowy, okularki, strój ( dziewczynki jednoczęściowy, chłopcy slipy, nie spodenki ), klapki, ręcznik, mydło i szampon pod prysznic.
Przed wejściem do wody prosimy o spłukanie ciała pod prysznicem. Nie będziemy tłumaczyć i rozpisywać się w tym temacie.
Po treningu należy dobrze wysuszyć włosy. W holu basenu dobrze jest odczekać 5 minut, usiąść na moment rozluźnić się. Szczególnie zimą, gdy rozgrzani wychodzimy z szatni i spod suszarek.
Zalecamy picie elektrolitów podczas zajęć na basenie. Napój najlepiej przygotować w domu. Przepisy podajemy we wpisie: link

Waldek, znajomy

" Nauka pływania w wieku powyżej 40 lat była najtrudniejszą i najbardziej satysfakcjonującą rzeczą, jaką zrobiłem od wielu lat. Teraz zdaję sobie sprawę, że pływanie jest łatwe i tak jest już od pierwszego dnia. Ufność i wiara to wyzwanie. Trwałość jest kluczem. Z każdym dniem nauczyłem się coraz bardziej ufać sobie i mniej się bać. Wraz ze wzrostem mojego zaufania czynnik strachu spadł. To doświadczenie było ciągłą walką umysłu i ćwiczeniem umysłowym. Nauka pływania nie tylko zwiększyła moje zaufanie do basenu, ale także poza nim. Wiem, że jeśli mam odwagę zrobić coś, czego obawiałem się przez ponad 40 lat, po prostu nie ma ograniczeń co do tego, co mogę zrobić poza basenem."